Het beste advieskantoor van Nederland!

“Welkom, jury van de VVP Advies Awards, bij de presentatie van Berends & Slump.
Maak aan de hand van jullie zeven vragen kennis met ons bedrijf.”


– René Slump, algemeen directeur

“Adviseren zoals wij zelf geadviseerd willen worden”

Onze A-factor?
De Berends & Slump-factor bedoel je:

De Berends & Slump-Factor
BS 07 05 2021 154 min edited 1 scaled

‘Geef een voorbeeld van een innige klantrelatie.’

Innige relatie

Onze relaties maken zelf een keuze voor wel of geen Servicepakket. Kiezen zij voor een Servicepakket, dan hebben we een (extra) innige relatie: een overeenkomst om minimaal één keer per drie jaar samen te controleren of hun financiële voorzieningen nog aansluiten bij hun situatie en wensen.

Daarnaast sturen wij onze Servicepakketrelaties ieder jaar een checklist, hebben zij jaarlijks recht op een adviesuur, houden wij ze op de hoogte van nieuwsitems en krijgen zij korting op verrichtingentarieven.

Lees hieronder hoe onze relaties dat ervaren.

‘Hoe weet uw kantoor de klantgerichtheid te verzilveren?’

Relatiegericht

Onze relaties zijn onze ambassadeurs. 90% van de nieuwe relaties komen op doorverwijzing van de ambassadeurs.

BS 07 05 2021 194 min 2048x2048
BS 14 05 2020 101 min edited

‘Wat heeft uw kantoor gedaan om de A-factor duurzamer, klantvriendelijker en/of innovatiever te maken?’

Duurzamer
Vriendelijker
Innovatiever

Wij zijn ons erg bewust van de rol die wij vervullen binnen de maatschappij.


Duurzamer door het gebruik maken van zonnepanelen en milieuvriendelijke artikelen zoals ecologische schoonmaakmiddelen, pennen gemaakt van gerecyclede petflessen en auto’s met energieklasse A of B.

Vriendelijker, innovatiever en vitaler

‘Vriendelijk’ is een van onze kernwaarden. Onze vriendelijkheid en innovativiteit uiten wij o.a. door:

  • een intelligent telefoonsysteem waarbij je gelijk je eigen relatiebeheerder aan de lijn krijgt;
  • papierloze, online dossiers door middel van het programma Accelerate;
  • onze medewerkers nemen deel aan a.s.r. Vitality;
  • wij zijn altijd bereikbaar via chat en whatsapp;
  • wij sponsoren (sport)verenigingen waarbij wij betrokken zijn.

Deze waarden maken ons tot wie wij zijn

  • Ons gedragskompas: G.U.A.R.D. - Geloofwaardig U staat centraal Afspraak is afsprak Respect Deskundig
  • Wij hebben relaties, geen klanten - Duurzame relaties opbouwen gebaseerd op de lange termijn.
  • Wij gaan voor: kwaliteit die verrast - Verwachtingen overtreffen.

‘Wat heeft uw kantoor gedaan om het imago van het adviesvak een positieve boost te geven?’

Boost!

Wat minder stoffig. Wat meer Coolblue. Vlot en met plezier. Uiteraard wel deskundig, (extra) onafhankelijk en transparant. Met telkens als uitgangspunt: relaties voor de lange termijn, adviseren zoals wij zelf geadviseerd willen worden en kwaliteit die verrast. Kortom, inspirerend voor onze relaties, onszelf en onze branche.

Tijdens de onderhoudsgesprekken gebruiken we onze eigen unieke “RIF” voor onze particuliere relaties en de evenzo unieke “RIO” voor onze zakelijke relaties. Nieuwsgierig? Vraag het ons bij de pitch ?, dan kunnen we ook iets zeggen over één van onze ambities: het dashboard.

IMG 7609 edited
BS 07 05 2021 220 min 2048x2048

‘Waarom is uw kantoor een inspirerend voorbeeld voor vakgenoten?’

Berends & Slump als inspirerend voorbeeld

Wij zijn een inspirerend voorbeeld omdat onze eigen inspiratie niet uit deze branche komt. Wij nemen CoolBlue als voorbeeld.
Dat wij het anders doen resulteert in:

Berends & Slump in de top 10 van Nederland

Op basis van de RiFD Kwaliteitsrating in 2020.

René Slump = influencer

Onze algemeen directeur staat in de top 100 belangrijkste spelers in de financiële adviessector (RiFD, 2019 en 2021).